Ştiu că titlul pare unul fantasmagoric şi va provoca în rândul unora care îl citesc un zâmbet larg, cam cât lista de prieteni pe care o au pe diverse reţele sociale. Ţin, însă, să comunic celor din această categorie că, de fapt, articolul nu li se adresează. Puteţi găsi peste 100 de postări pe acestă adresă web, dacă tot aţi ajuns aici, şi merge direct la lecturarea a ceea ce vă interesează. Postarea de faţă se adresează colegilor "masoni" din loja muzeografilor, pe care scandalul izbucnit recent în SUA i-a lăsat mască, şi vă asigur nicidecum de valoarea celei de aur a lui Tutankamon.
Pentru un muzeu ce se respectă, folosind la greu resursele giganţilor din Silicon Valley pentru a-şi promova imaginea, cu conturi pe cele mai importante reţele de socializare, e pe bune o veste înspăimântătoare. Cu o mare durere pe suflet trebuie să comunic celor circa 1400 de prieteni ai muzeului de pe Facebook, dar şi celor care ne vizitează zilnic pagina web, că acum au fost incluşi, fără drept de apel, în lista celor mai căutaţi terorişti de pe mapamond. Primii în această listă sunt acei care au dat Like la expoziţia "Arme şi echipamente militare", acei care s-au informat în privinţa expoziţiei, dar şi a colecţiei de arme a muzeului de pe site-ul oficial al instituţiei.
Faptul că NSA nu are încredere în tot ce mişcă pe www eu îl intuiam de mult. Vreau să vă spun că cei mai mulţi vizitatori ai acestui neînsemnat blog provin cât n-ar fi de straniu anume din SUA, chiar dacă postările sunt scrise exclusiv în limba română. Şi să vă mai spun un secret, dar, de fapt, vă las pe d-voastră să ghiciţi cine e pe locul 2. Aşa că stimaţi cititori, dacă aţi lecturat această, dar şi această postare, să ştiţi că aţi încurcat-o rău de tot.
În toată drama asta cu adevărat neverosimilă de conceput, în care am ajuns cu toţi în ipostaza împăratului din celebrul basm al lui Hans Christian Andersen, posibil să fie şi o latură pozitivă. Nu, vă rog foarte mult, fără gânduri perverse, la urma urmei suntem urmăriţi de alţi perverşi, şi cu cât mai pervers ne comportăm pe web, cu atât mai insistent suntem monitorizaţi. Ideea mea constă într-o abordare mai "pragmatică" ca formă şi caracter. Ce dracu, măcar odată să încercăm să fim pe aceeaşi undă cu guvernanţii noştri, care, să fim de acord, sunt îngeraşi pe lângă cuplul Obama-Putin. Şi atunci, de ce să nu facem şi noi ceva capital pe seama programelor de seamă celui denumit "Prism". Cum? Păi simplu. În primul rând la toate postările legate de arme plasăm etichetele "livrare gratuită", "act terorist", "order Obama/Putin now and get a free discount ", "Allahu Akbar", "român/românesc/unire" (doar pentru moscali) etc. Ce obţinem? 1) Mai multe vizite pe resursele web ale muzeului, o poziţionare mai bună în topurile şi rating-urile web şi ca rezultat o afişare prioritară în rezultatele motoarelor de căutare; 2) Mai mulţi "prieteni" musulmani pe Facebook, fonduri "sfinte" pentru muzeu şi ca rezultat mai multe grupuri de "turişti" americani şi ruşi "cu misiuni de vizitare"; 3) Faimă internaţională, reportaje în ziare şi la TV despre muzeu.
De ce altceva ar mai avea nevoie muzeul? Posibil de o lege "antidiscriminare muzeală", ca să avem şi vizitatori interni, ce naiba doar suntem o instituţie naţională... Aşa că Veniţi la muzeu! Redescoperiţi istoria! şi deveniţi protagonistul viitorului film "Mission Impossible".