Afinitatea cinefililor muzeali | Muzeul din inima mea

vineri, 12 septembrie 2014

Afinitatea cinefililor muzeali

De trei zile încoace situl oficial al muzeului este invadat de cinefili de toate vârstele, îndeosebi între 18 şi 34 de ani, care s-au cam săturat de Patria lui Şelin şi vor să mai privească un film în aer liber, necondiţionat, nepublicistic şi la preţ redus. Fără ochelari 3D, 5D sau 7D, chişinăuienii şi oaspeţii capitalei sunt invitaţi până la sfârşitul lui septembrie să redescopere societatea şi dragostea de tip american, în anii când nouă, sau părinţilor noştri, ni se cultiva doar dragostea faţă de patria adoptivă URSS şi "Marele Război de Apărare (Ocupare) a Patriei". E oarecum atipic să-i vezi pe americani iubind aşa profund, sincer şi amuzant, fără bani şi intrigi, pe alocuri total omeneşte. Pe lângă dilema subtitrat româneşte/ dublat ruseşte organizatorii mai au şi altă dilemă - "care e denumirea corectă a muzeului care închiriază gazonul?" (Mulţumim Mark Zuckerberg, ce mai).

Pe mine mă interesează altceva, ce fel de public a înghiţit momeala venind la muzeu. Oare nu cumva printre adevăraţii cinefili s-au furişat şi careva terorişti, sau şi mai rău, arhivişti. Oare nu cumva cele peste 5300 de persoane care au văzut "momeala" pe Facebook vor dori să vină cu a doua jumătate, impasibilă la comunicarea online, pentru a discuta pe cu totul alte teme decât cea cinefil-muzeală. Să vedem ce spune Google Analytics. În zilele de 10-12 septembrie (ora 16.00) situl muzeului a fost vizitat de 1009 vizitatori unici, care au produs 1719 vizualizări, inclusiv 918 a paginii cu ştirea respectivă. Iar mai departe vedeţi şi singuri.


Ce să zic, se pare că doar 494 persoane sunt cinefili, în rest 456 se întreabă cum vom decora cinematograful în aer liber, 450 - cu ce echipament tehnic îl vom asigura, 431 vor să vadă diagonala ecranului, 406 vor să facă poze (pentru a le posta pe Facebook evident), 388 nu vor veni cu siguranţă, 334 vor să plece în SUA prin Work&Travel şi se documentează/ învaţă engleza, 326 vor neapărat să cumpere ceva (din păcate magazinul muzeal e închis la acea oră), 307 vor să-şi amenajeze un cinematograf în propria ogradă, 293 vor să investească în gazon, pardon proiect, 283 să se sărute, 227 vor să facă propagandă politică înaintea termenului prescris pentru campania electorală, 216 vor să bată mingea la scrânciobul muzeului, 200+199 vor să facă schimb de reţete culinare etc. Iată deci direcţiile strategice pe care trebuie să le dezvolte muzeul pe viitor, poate din octombrie, căci septembrie e prea frumos pentru a-l pierde pe conferinţe şi articole ştiinţifice... Poate doar pe vizite în doi la câteva filme romantice. Dar cum rămâne cu realitatea? Realitatea e crudă frate...