„Lumina de la Muzeu”: un studiu al companiei Philips dezvăluie că 7 din 10 vizitatori doresc să primească informaţii despre exponate pe propriul smartphone | Muzeul din inima mea

duminică, 3 august 2014

„Lumina de la Muzeu”: un studiu al companiei Philips dezvăluie că 7 din 10 vizitatori doresc să primească informaţii despre exponate pe propriul smartphone

Amsterdam, Olanda - Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: Phia), liderul mondial în industria iluminatului, a anunţat rezultatele unui studiu realizat în parteneriat cu Muzeul Naţional de Ştiinţă şi Medicină şi Muzeul Boerhaave din Olanda. Sondajul arată că şapte din zece persoane preferă să primească informaţii pe dispozitivele lor mobile în dependenţă de locaţia lor, atunci când vizitează un muzeu sau expoziţie. Sondajul a fost efectuat în cadrul unei expoziţii găzduite de muzeele în cauză, care fac parte dintr-un un proiect-pilot pentru sistemul de iluminat Philips pe bază de LED-uri care oferă localizare în interior. 

Vizitatorilor muzeului le-a fost oferită o tabletă cu o aplicaţie pre-instalată, prevăzută cu un conţinut bogat multimedia despre exponate. Acţionând ca repere de poziţionare, corpurile de iluminat individuale transmit amplasarea lor tabletei, care declanşează aplicaţia în locaţii specifice. Sondajul a arătat că:

• 67% dintre vizitatori le-a plăcut faptul că tableta furniza în mod automat informaţii suplimentare relevante în diverse puncte de informare 
 • 63% dintre vizitatori au spus că tableta a făcut vizita la expoziţia mai plăcută şi interesantă 
• 50% din vizitatori în vârstă de sub 50 au spus că vor vizita muzeele şi expoziţiile muzeale mai des, dacă ar fi disponibile tablete care le-ar furniza informaţii suplimentare sau i-ar ghida în jurul unui traseu special. 

„Acum ştim că oferind o experienţă interactivă bazată pe locaţie încurajăm oamenii să viziteze muzeul nostru mai des”, a declarat Dirk van Delft, directorul Muzeului Boerhaave. „Ceea ce este, de asemenea, foarte interesant şi inovator este faptul că noi am fost capabili să realizăm acest lucru prin utilizarea unui iluminat eficient energetic, fapt ce oferă un avantaj dublu”. 

Sondajul a fost realizat printr-un chestionar, care a fost completat de către persoanele care vizitau expoziţia „100 de ani la Philips Research”, găzduită de muzee în cursul lunii iunie 2014. Întrebările au fost fie închise, sau cu răspuns parţial categorisit, iar respondenţii nu au fost încurajaţi în nici un fel cu privire la modul în care ar trebui să răspundă la întrebări. Sondajul este unul reprezentativ pentru toate grupele de vârstă şi se bazează pe un eşantion de 150 de vizitatori.