Google este fără dubii principalul diriguitor al traficul web. Faceboook, pe de altă parte, concentrează cea mai mare comunitate socială internaţională, care oricând ar putea să-ţi facă un "DDOS" la site, doar că trebuie să-i ungi mâna cu verzişori. În schimb traficul de pe Google oferă gratuitate şi stabilitate. În dependenţă de calitate, informaţia îmbătrâneşte precum vinul nobil pe Google, pe când pe Facebook e ca vinul spumant - efervescentă, dar efemeră (dacă tot am avut două Zile pline de beţii, pardon de Festival al vinului, pe la Chişinău).
Luând drept bază situl muzeului pot spune că Facebook are mereu rolul secund în aducerea vizitatorilor, iar cazurile când preia tricoul galben de lider sunt pe cât de rarisime, pe atât de speciale. E adevărat că nivelul de "special" este decis aproape integral de algoritmii tot mai zgârciţi ai acestei reţele sociale. În încercarea de a-şi "valorifica activele" Zuckerberg decide pentru clienţii săi de ce au nevoie, restul informaţiilor fiind filtrate cu neruşinare, sau achitate prin Mastercard...
Iată tabloul general al traficului sitului muzeului din ultimul an de zile şi un exemplu de caz "special".
Iată tabloul general al traficului sitului muzeului din ultimul an de zile şi un exemplu de caz "special".
După cum se poate observa Google aduce sitului nostru circa 2/3 din traficul total (64,4%), pe când Facebook ceva peste 8%. Şi doar un Festival de Film Retro în aer liber schimbă tabloul, cota Google scăzând la 1/3 (34,8%), datorită creşterii fulgerătoare a cotei Facebook la 39,5% (luând în calcul versiunile atât desktop cât şi mobile ale acestei reţele sociale). Totul pe fundalul unei explozii a numărului total de vizitatori. Sigur că Google încearcă din răsputeri să-şi promoveze propria reţea socială Google+, dar încă e departe la acest capitol, astfel că va continua să aibă "zile proaste la servici".