Unioniştii-s de vină! | Muzeul din inima mea

luni, 31 octombrie 2016

Unioniştii-s de vină!

Analişti şi bloggeri de tot felul au sărit ca arşi, după publicarea rezultatelor scrutinului din 30 octombrie 2016, să acuze, nici mai mult, nici mai puţin, pe unionişti de insuccesele electorale. Cică au stat pe la case, iar rezultatul lui Mihai Ghimpu şi Ana Guţu este o dovadă certă a acestui fapt. Şi, normal, Mihai Ghimpu este vinovat că i-a dezamăgit din nou prin "încăpăţinarea sa", iar acum aceştia trădează "idealul" european...

Personal sunt un unionist convins, doar că, mai mult ca sigur ca şi alţii de teapa mea, am mers la vot, şi am votat pentru liderul "cu şanse mai mari", deşi tentaţia de a vota pe Ghimpu anume pentru ideea din campanie a fost una  foarte mare. Nu am făcut-o... Acum trebuie să înghit în sec citind cum leprele de rusnaci şi moldovaci trâmbiţează victorios că unionismul în RM a murit. Cele mai dureroase, însă, sunt vorbele ortacilor Maiei Sandu, ex-filatelişti, care vor să moară şi capra vecinului, dacă a lor tot a murit. Şi scuipă, care mai de care cu mizerie, cât încape. Speră aşa să renască precum pasărea Phoenix, doar că aruncând rahat, nu au cum să nu-şi măscărească propriile pene, rămase de la şefu. Au făcut-o consecvent de ceva ani, că doar unioniştii nu le-au luat parte în lupta cu clanul rival. Lupta continuă, candidaţii ştiu doar una, să-l detroneze pe şeful rival, altceva ba. Vectorul geopolitic e istorie... Asta da campanie!

Că Mihai Ghimpu avea dreptate, luptând împotriva dizolvării parlamentului se vede clar acum, analizând rezultatele scrutinului. Am fi avut, din nou, un deceniu pierdut în mlaştina apropierii de Rusia. Aşa mai avem un tur doi şi trebuie căutaţi urgent vinovaţii, pentru a-i trage la răspundere. Dar straniu, dodoniştii o acuză pe Maia Sandu nu de românism, ci de americanism. Iar aceasta, culmea, a ajuns să se ruşineze de propriile origini, că dă, americanismul e mai în vogă. Mă îndoiesc că odată devenită preşedinte ar apela la dreptul său constituţional de a organiza un referendum pro-unire şi, mai ales, ar ante-promova în rândul susţinătorilor săi ideea. Dar o facem, noi cei 10% alegem consecvent, an de la an, răul cel mai mic. Şi lasă să se piardă încă patru ani în negura pierzaniei naţionale, că doar avem "duşmani" mai importanţi, ce dracu!