HTML muzeografic | Muzeul din inima mea

marți, 12 martie 2013

HTML muzeografic

HTML muzeograficDupă ce săptămâna trecută pe meleagurile MNAIM a venit primăvara, însoţită de o furtună năprasnică de marketing muzeal olandez, mi-am zis că e timpul să fac o pauză de la atâta cercetare excesivă dăunătoare sănătăţii, şi să mă apuc de puţin marketing.  În timp ce reprezentantele sexului frumos savurau nenumăratele buchete de flori nevinovate, rupte în floarea vârstei, am deschis cPanel şi m-am apucat de treabă. Noroc că tocmai m-am ales cu parola de administrator, şi în sfârșit am resimţit şi eu puterea lui Christopher Lambert, mai ales că ceilalţi concurenţi erau pe deplin fermecaţi de zâmbetele tot mai dulci ale sufletelor lor pereche.

Deci, perfect conştient de cele ce urmau a fi făcute, am deschis ftp-ul, am făcut o copie de rezervă completă pentru orice eventualitate, şi hai să fac farmece html-iste. Şi cum n-am absolvit Hogwarts, desigur n-au avut nici un efect. Dar nu m-am lăsat bătut. Ghidat de numeroasele enciclopedii online din seria For Dummies, fără să-mi fie nici un pic ruşine de această ipostază nedemnă pentru un doctor în ştiinţe, am experimentat cu parantezele triunghiulare până a ajuns şi la mintea mea de istoric acest limbaj sofisticat, probabil rămas nouă ca moştenire de la strămoşii noștri neînfricaţi geto-daci. Şi hai să dau şi în dreapta şi în stânga cu ele, că dă, sunt generos din fire, ca să fac ordine în toată această dezordine de semne matematice, întrerupte de cuvinte răzleţe, şi semne de punctuaţie puse pe şotii.

La început am mutat Sabia de la Filat la proprietarul ei legitim, adăugând câteva perechi de < tr >  < /tr >, şi voilà ... cine era să ştie că e aşa de uşor să teleportezi arme albe în timp. Sper doar să nu-şi dea seama marele nostru domnitor că e doar o replică, şi încă bătută de păgâni, că altfel am încurcat-o rău de tot. Apoi ca să încapă toată istoria noastră milenară pe axa cronologică am adăugat 300px la penultimul < td >, în care i-am băgat pe cei mai fideli prieteni ai muzeului de pe Facebook (sper să nu se supere), şi iată în sfârşit, nu mai poate nici un Rösler să spună că nu avem continuitate.

Special pentru absolvenţii care vizitează site-ul MNAIM în ziua susţinerii examenului de BAC la istorie, am adăugat tooltip-uri care-ţi şoptesc despre ce perioadă este vorba la trecerea cursorului, important să le dea părinţii bani destui pentru telefoane cu browser ce suportă CSS 3. Tot pentru ei, am adăugat şi o căsuţă de căutare, direct de la producător, adică dl Google, iar rezultatele le-am setat să fie afişate direct pe pagină. Trebuie să recunosc că dl Google, oricât de generos se dă a fi, m-a luat la întrebări, sugerând că căsuţa de căutare fără publicitate în rezultate este doar contra plată, şi cum eu am insistat la gratuitate, a trebuit să bifez că reprezint o instituţie de caritate (primul coleg care poate spune că nu facem caritate la muzeu să arunce cu o piatră în mine, dar vă rog nu de colecţie, că se supără arheologii). Acum să sperăm că în lucrările absolvenţilor noştri Ştefan cel Mare nu-i va mai spăla pe unguri cu Palmolive la Baia, iar la Podul Înalt cele 20 de tunuri ale sale nu vor împuşca cu baloane Orange în otomani.

Profund mulţumit de rezultatele trudei mele şi ajuns deja la o oră târzie, eram deja gata să merg la culcare, dar simţeam că totuşi site-ului nu-i ajunge ceva. Da era 8 Martie, iar eu fiind departe de ursita mea, mi-am spus că ar fi fost tare de tot să pun poza ei pe site, că să o am alături de fiecare oară când deschid site-ul muzeului. Dar fiind un om absolut şi irevocabil de serios din fire, şi conştient câtă responsabilitate port de imaginea muzeului, m-am gândit că ar fi bine să abuzez de condiționalul  if _ else if şi să setez ca imaginea ei să se încarce doar pentru ip-ul meu.  Acum era perfect, şi puteam să merg să visez frumos, rugându-mă în sinea mea că să nu se găsească vreun amărât de hacker care să mă dea gol, măcar până dimineaţă.   

PS: Poza ursitei poate fi vizualizată făcând click aici.