Habemus pagină pentru iPad | Muzeul din inima mea

duminică, 5 mai 2013

Habemus pagină pentru iPad

Pagină pentru iPad
În sfârşit! Odată cu învierea lui Hristos, Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei şi-a tras pagină web şi pentru dispozitive cu "i" la început. De fapt i-am tras-o eu, cu chin cu vai, pierzând o zi întreagă în această trudă meritorie. De fapt, să le luăm pe toate în ordine ascendentă.

Totul se începea într-o zi, încă câţiva ani în urmă, pe când apărea primul iPad. Pe atunci părintele spiritual al acestui popular dispozitiv, regretatul Steve Jobs, a decis că iOS "won't support Adobe Flash". Iată aşa a început era divorţului HTML-ului de flashul buclucaş. Din păcate, în anii pe care i-au petrecut împreună aceşti doi ex-iubiţei şi-au agonisit o avere impunătoare de milioane de pagini web, de la cele mai simple, până la cele mai sofisticate. În rândul acestora se număra şi pagina Muzeului, în care Flash-ul a acaparat cele mai importante imobile, mai exact casa Meniului, casa Dioramei şi casa prezidiului Expoziţiilor. În aceste condiţii toţi vizitatorii site-ului nostru de pe dispozitive cu mărul lui Adam, muşcat post-mortem de Eva, se alegeau cu o pagină inavigabilă, de pe care ieşeau frustraţi şi indignaţi de mama focului. Mare lucru, veţi spune, dar iată că potrivit calculelor dlui Google numărul acestor iVizitatori s-a cam mărit în ultimul timp şi a devenit greu de neglijat. Ei şi unde mai pui că cea mai iubită dintre pământence tot umblă în buzunar cu un "i"...

Ieri, cum se zice, am ajuns la capătul răbdării şi am decis Basta!. Starea asta sufletească mi-a fost provocată de porcăriile săvârşite în Vinerea Mare de don Filati şi don Cioroni. De fapt don Filati s-a răstignit în iertarea noastră faţă de Tatăl nostru de la Răsărit, ca să ne ierte nouă păcatele evro-integrării şi să ne primească în împărăţiile evro-aziatice. Don Cioroni, ca un creştin de treabă, l-a ajutat să ducă crucea. În schimbul oaselor europene de vacă nebună, don Filati promite că vom avea parte pe viitor doar de macră de cal de Kazahstan. Tocmai de aceea, ruşii prevăzători au început să contrafacă carnea de vită comercializată în Europa cu carne de cal, astfel moldovenii nu vor simţi diferenţa. Sincer, nu prea am înţeles de ce noi, cei mulţi, trebuie să ne răsplătim pentru păcatele lui don Plahotnioni, dar asta e, cum spunea Bătrânul Mircea - De-o fi una, de-o fi alta... Ce e scris şi pentru noi/ Bucuroşi le-om duce toate, de e pace, de-i război... Se zvoneşte, însă, că la viitoarea şedinţă a parlamentului va fi votat proiectul de lege privind lipsirea de cetăţenie, pardon scoaterea cărnii din raţia tuturor celora care dezagrează în mod public tandemul roş-verzui. În opinia liderului fracţiunii PLDM din parlament, acest fapt va contribui şi mai mult la dezvoltarea democraţiei în RM în ajunul alegerilor anticipate...

 Şi iată aşa, pentru a mai linişti apele ieşite din matcă din sufletul meu, m-am pus pe treabă. Nu sunt expert în arta HTML-ului, de aceea nu mi-a fost uşor. Dar într-un final am dat de script-ul care verifică paşaportul vizitatorului site-ului, şi dacă are înscrisă la secţiunea naţionalitate "Apple-an" îi propune o altă pagină, decât cea de bază. Crearea paginii respective chiar nu mi-a provocat nici o dificultate. În primul rând am oprit motoarele avioanelor ruseşti ce ne tot violează de peste 68 de ani spaţiul aerian, gif-uindu-le pe veci într-un nature-morte paşnic. Apoi am plasat o imagine a muzeului în locul Casei Meniului şi Casei Prezidiului Expoziţiilor, ridicate, după cum am menţionat mai sus, din cărămidă flash-uită. Alături am făcut loc pentru un meniu simplu, fără fiţe. Promit că într-o zi îi voi zidi o casă, ca să fie mai comod, dar mai încolo, la toamnă, când o să se răcească afară. Şi în sfârşit, Cărţilor Sfintei Scripturi, le-am zăvorât încheieturile metalice, că nu-i creştineşte să apară în ele scrieri laice, neblagoslovite de mitropolitul Vladimir sau Patriarhul Chiril, păstrându-le doar pentru frumuseţe şi miruire virtuală. Iată aşa. Să sperăm acum că toţi iPadofilii se vor arăta mulţumiţi de eforturile depuse de umila mea persoană şi vor da vorbă în ţara lor, iar rating-urile paginii noastre vor atinge culmile succesului.