Sindrom muzeal bipolar | Muzeul din inima mea

luni, 22 septembrie 2014

Sindrom muzeal bipolar

De multe ori mi s-a reproşat că sunt bolnav, dar oarecum nu luam în seamă, să iubeşti până la nebunie înseamnă de fapt să iubeşti cu pasiune. La urma urmei şi despre Eminescu se spune că ar fi avut tulburare bipolară... Şi iată aici, răspunsul netului asupra acestei maladii psihice m-a pus pe adânci gânduri hamangiene. Simptomele descrise par să le dea dreptate duduiţelor cu gropiţe în obrăjori. 

Să le luăm pe îndelete. Boala maniaco-depresiva, cum i se mai spune, se caracterizează printr-o alternanță de stări depresive și de exaltare. Păi iată să ştiţi că eu am două cicluri de astfel de alternanţă: 5-28/31 a fiecărei luni - depresie totală, 1-5 a fiecărei luni - exaltare patologică cu accese maniace faţă de bancomate. Sigur în centru e ziua de salariu, care din păcate nu ajunge decât pentru câteva zile de bucurie. Apoi începe faza cu "cum dracu să-i distribui ca să-ţi ajungă". Cel de-al doilea ciclu e cel electoral, de patru ani...

Trebuie, însă, să recunosc că de data aceasta apropierea alegerilor parlamentare, cât de straniu n-ar suna, nu-mi mai produce nicio stare de efervescenţă mintală. Oare să fi intrat boala într-o nouă fază? Privesc, schimbând canalele, pentru câteva minute în şir Accent TV şi-mi dau seama că jurnaliştii de buzunar a lui Voronin nici nu trebuie să mai inventeze palavre, nici măcar să pună pretenţios accentele, totul sună grav chiar şi plat, nearticulat, fără a se intra în profunzime, analize sau a se citi comentarii. Deziluzia a ajuns să-mi distrugă unica legătură cu Eminescu. Nici măcar apropierea zilei de salariu nu e la fel, după ce guvernanţii au mutat majorările cât mai aproape de alegeri. Faza bipolară a lunecat în forma zisă ”unipolară”, în care depresia a pus stăpânire pe toate cele trei ipostaze ale Ego-ului. Iar arhiva, singura rază de lumină, ca să vezi e închisă...

La urma urmei ar putea fi doar o banală ipohondrie, sau cyberhondrie, important să fie un caz unic şi să nu devină pandemie cu afecţiuni grave a ratei de participare. Dar se pare că suntem peste media europeană la acest capitol.