Pentru orice instituţie publică care se respectă, site-ul oficial reprezintă pâinea şi sarea cu care sunt întâmpinaţi, dar şi atraşi vizitatorii. De aceea, unele instituţii au mers mai departe, propunându-le vizitatorilor, contrar tradiţiei, un meniu mai bogat şi mai condimentat. Apoi după ce pleci, ele te trec în catastihuri lungi pe care le afişează şi cu care se fălesc cu orice ocazie.

Oricum ar fi, nu putem nega că datele statistice privind vizitatorii site-ului muzeului sunt importante pentru noi. Mai ales atunci când e vorba de un eveniment organizat în cadrul muzeului. Analizăm cu atenţie preferinţele vizitatorilor noştri virtuali pentru a cunoaşte interesele lor şi pentru a le putea oferi doar ceea ce-şi doresc, atunci când ne vizitează pe viu. Ziua şi Noaptea muzeelor este, în acest sens, precum eclipsa pentru cercetătorii care se preocupă de studierea coroanei solare. Doar că instrumentele existente pentru astfel de măsurări se pare că nu sunt la fel de fiabile precum cele astronomice. Pentru a vă convinge Vă propun să trageţi o privire la numărul de vizite pe care le-a înregistrat site-ul muzeului în perioada 13-19 mai, aşa cum au fost calculate de diferite motoare analitice.
|
Fiţi de acord că diferenţele sunt prea majore pentru o ştiinţă exactă precum este statistica. Desigur ele sunt mult mai apropiate de adevăr decât statisticile privind preferinţele electoratului, elaborate de diferite institute absolut independente, ca formă şi caracter, de la noi. Dar oricum marja de eroare îmi provoacă un sentiment neplăcut. E adevărat, cunosc prea bine faptul că există o parte de websurferi, care ne vizitează incognito, apelând la diferite şmecherii pentru a bloca scripturile de evidenţă, dar oricum aceştia ar trebui să fie contabilizaţi de motoarele analitice interne, precum Awstats sau Webalizer, care nu au nevoie de scripturi în munca lor zi de zi. Însă între datele celor două motoare analitice interne există o diferenţă substanţială, mult mai mare decât în cazul celor două motoare analitice externe - Google Analytics şi Top20. Or, în această situaţie câştigă acela care oferă mai mult. Licitaţie încheiată.
PS: Stimaţi programatori nu neglijați orele de matematica superioară în timpul anilor de studii. Copiii d-voastră nu trebuie să sufere din simplu motiv că consideraţi această disciplină plictisitoare şi inutilă. Vă mulţumim anticipat.